Houtbult.

Houtbult.

 

Op vakantie neem ik altijd een schetsboek en m'n aquarelspullen mee. Niet dat daar dan perse iets mee gedaan moet worden,'t is tenslotte vakantie en dan moeten we niets. Maar ik vind het gewoon een prettig gevoel als ik het bij me heb.(don't leave home without it!) Zonder blijft toch altijd het idee overheersen dat er iets kan gebeuren waar je niet op voorbereid bent. Beetje neurotisch is dat natuurlijk wel als je al je hele leven naar hetzelfde eiland gaat; ik bedoel wat kan zich daar nou opeens voordoen dat je nog niet hebt gezien? Best veel eigenlijk als je een beetje goed om je heen kijkt. Maar is dat dan ook een onderwerp? Voor veel mensen niet, maar soms voor mij wel. 'k Heb me in het verleden wel vaker bezig gehouden met stapelingen van boomstammen of houtblokken, mensen maken daar soms de mooiste bouwsels van. Vaak zijn ze afgedekt met zeil om het hout droog te houden. Op Vlieland zijn veel mensen in het bezit van een houtkachel, want her en der staan verscheidene van die bouwsels. Deze zag ik bij kampeerterrein "Lange Paal", voor de beheerderswoning. De maker: Dirk Bruin is er wel even mee bezig geweest, maar dan heb je ook wat.

We zitten al best lang op Vlieland, maar zo bar en boos als het weer vandaag is, hebben we het nog niet gehad. Het lijkt wel herfst. Dus een mooie gelegenheid om een tekeningetje waar ik een vluchtige eerste opzet van had gemaakt eens lekker gedetailleerd uit te werken. Na een paar uur pielen is dit het geworden. 'k Heb zoiets ook wel eens geschilderd, maar ik denk dat dit onderwerp zich ook prima leent voor een grafische benadering. Ik zie dat het inmiddels bijna 17.00 uur is, dus tijd voor bier!


17 augustus 2014



Reacties

Populaire posts van deze blog

Sterren op het doek

“El membrillo del sol”, oftewel: Een kweeperenboompje in de zon.

Final Portrait