Rugzakje.

Rugzakje. 

Naast het meisje met de parel en het meisje zonder parel is er ook nog m'n eigen meisje met het rugzakje. Meestal loopt ze voor me uit; da's niet omdat ik haar niet kan bijhouden, maar ik zie onderweg altijd teveel en dat zorgt voor oponthoud. Af en toe draait ze zich om in de wetenschap dat ik weer eens achterop raak. Ze wacht dan even en vraagt zich af waarom ik weer iets op de foto zet wat ik al honderdduizend keer op de foto heb gezet. Ik zeg dan steeds hetzelfde: "het is toch elke keer weer anders". Ik zie dan aan haar gezicht dat ze nog een poging doet om het te snappen en kijkt nog een keer naar dat wat ik net heb gefotografeerd. Ze schud dan haar hoofd en loopt door,"het zal" denkt ze. Ze weet dat ik zo ben en dat het bij mij zo werkt en ze heeft zich er natuurlijk allang bij neergelegd. Nou ben ik in de stellige overtuiging dat je iets wat je boeit niet vaak genoeg kunt zien en dat je er ook steeds weer iets nieuws in kunt ontdekken. Maar ik weet ook dat dat iets heel persoonlijks is en dat een ander daar wellicht heel anders tegenaan kijkt.

24 januari 2015



Reacties

Populaire posts van deze blog

Sterren op het doek

“El membrillo del sol”, oftewel: Een kweeperenboompje in de zon.

Final Portrait