Eva.

Eva. 

Als schilder wordt ik vaak geassocieerd met het stilleven. Gek is dat niet want het is een onderwerp dat me na aan het hart ligt. Daarnaast heb ik ook altijd portretten en landschappen geschilderd, alleen liet ik die niet altijd zien op tentoonstellingen, om de doodeenvoudige reden dat ik ze niet wilde verkopen. Dit portretje van Eva is gemaakt naar aanleiding van een vrij slecht printje. Ze staat er prachtig op hoor, maar qua lichtval moest ik wel een beetje op m'n intuïtie vertrouwen en dat is best aardig gelukt. Ja.... en dan die dreads, die geven het wel iets extra's vind ik. Inmiddels gevraagd of ze een dagje echt komt poseren op m'n atelier. Ze heeft toegezegd en ik kijk er erg naar uit. Spannend, voor ons beide denk ik.

13 oktober 2014



Reacties

Populaire posts van deze blog

Sterren op het doek

“El membrillo del sol”, oftewel: Een kweeperenboompje in de zon.

Final Portrait