Malte Sartorius.

Malte Sartorius. 

Soms sta je blij op. Soms ook niet, dan moet er iets gebeuren en anders moet je het uit jezelf halen. Vandaag werd er iets bezorgd waar ik erg blij van werd. Een tijdje geleden poste collega Albert Greving een kort filmpje over Malte Sartorius. Hij was fan en na het zien van het filmpje was ik het ook. 'k Verbaasde me erover dat ik nog nooit van de beste man had gehoord, hoewel hij in de jaren 80 mee deed aan een groepstentoonstelling in het Drents Museum. Op het internet zweefden nog best veel afbeeldingen van z'n werk en dat smaakte naar meer. D'r bleek een catalogus te zijn van z'n tekeningen en etsen uit de periode 1987- 1990. Na enig speurwerk een tweede hands exemplaar besteld bij een Duits antiquariaat en vandaag kwam het binnen. Al met al een dikke pil die mijn toch wel hoge verwachtingen moeiteloos inloste. Ik ben blij!

25 oktober 2014




Reacties

Populaire posts van deze blog

Sterren op het doek

“El membrillo del sol”, oftewel: Een kweeperenboompje in de zon.

Final Portrait