Wasbakken.

Wasbakken. 

Een tijd terug poste ik al eens een wasbak die in het eerste atelier van zoon Thijs stond. Op zich is er niets bijzonders aan een wasbak, je zou het zelfs een non- onderwerp kunnen noemen, maar na het zien van een schilderij van Antonio Lopez Garcia getiteld: Sink and mirror (even googelen op internet !), kon ik niet anders dan met bewondering concluderen dat ook een badkamerspiegel, een wastafel en wat toiletspullen op een glazen planchet een mooi onderwerp kan zijn voor een schilderij. Ook collega Rein Pol kent vast het werk van Garcia en het inspireerde hem wellicht tot het maken van een aantal zelfportretten in badkamerspiegel. Hoe dan ook, sindsdien kijk ik anders naar wasbakken. 't Is wel een onderwerp waar je zelf iets van moet maken, maar dat is ook wel de uitdaging vind ik. Deze wasbak staat in de schuur bij mijn zwager. Inmiddels heb ik al een paar versies van het gegeven gemaakt, waaronder potloodtekeningen en aquarellen. Toch zijn ze allemaal verschillend. Deze heb ik kort geleden voltooid.

30 oktober 2014



Reacties

Populaire posts van deze blog

Sterren op het doek

“El membrillo del sol”, oftewel: Een kweeperenboompje in de zon.

Final Portrait