Zelfportretje.

Zelfportretje. 

'k Zocht op internet iets over de aankomende editie van de ORT bij Museum Mohlmann en kwam dit zelfportretje tegen uit 2003. How time flies. Erg leuk is dat het destijds door hun is aangekocht voor de museumcollectie. Even kijken wat de verschillen met nu zijn;13 jaar later. Ik zie dat ik inmiddels een stuk grijzer ben geworden. De lengte van baard en snor hou ik nu ook veel korter. En wat gelukkig niet te zien is, is dat er een forse toename van het gewicht heeft plaatsgevonden. Moesten we maar eens wat aan doen. Een erge bolle kop heb ik geloof ik vooralsnog niet. Kan ook zijn dat ik het niet goed zie, want inmiddels ben ik ook aangewezen op een bril voor de kleine lettertjes en andersoortige details. Grappig is dat m'n toets juist verfijnder is geworden. Wat je niet zou verwachten van iemand die het allemaal wat minder ziet. De achtergrond zou ik nu ook wat rustiger hebben gehouden. Best wel druk daar linksboven en het voegt ook niets toe. Die rode sjaal heb ik natuurlijk nog steeds en is inmiddels een soort van handelsmerk geworden. Er zijn meerdere zelfportretten waar die sjaal op figureert. Zit me nu net te realiseren dat ik dit jaar nog geen portretje van mezelf heb gemaakt. Moet nog wel even voor het eind van 't jaar. 

1 september 2014



Populaire posts van deze blog

Sterren op het doek

“El membrillo del sol”, oftewel: Een kweeperenboompje in de zon.

Final Portrait